Monday, June 29, 2015

נתונים ידע לימוד מודל אינפורמציה משמעות

  1. לשיטתי השאלה 'מה פירוש הטקסט?', אינה שאלה טובה, ובמקומה אני ממליץ לשואל 'מהמרחק בין הטקסט לפירושו?'
  2. אפשר למדוד את המרחק על ידי מדידת *כמות* הפירושים האפשריים.  ככל שיש יותר פירושים אפשריים, הפירוש הניתן היא רק אחד מהרבה, ולכן רחוקה היא מהטקסט.
  3. קיים שני שלבים בתהליך יצירת פירוש לטקסט, א) לימוד הטקסט ב) ופירוש הטקסט.
  4. לימוד הוא תהליך של בניית מודל.  פירוש היא תהליך של קלסיפיקציה (התלוי בידע חיצוני לטקסט), ואינה חלק מהלימוד. 
  5. בהינתן סט של מודלים, ובהנחה שניתן לשחזר את הטקסט במלואה מכל מודל בסט, המודל עם כמות האינפורמציה הגדולה ביותר (ביחס לגודלה של המודל), היא המודל הטובה ביותר.
  6. מודל טוב עם הרבה אינפורמציה מצמצם כמות הפירושים האפשריים, ומגדירה מרחק יחסי קטן בין הטקסט לפירושו.
  7. לימוד, בניית מודל, היא תהליך של יצירת אינפורמציה על ידי הלומד.
  8. יצירת אינפורמציה (לימוד) נעשה על ידי יצירת קשרים בתוך הטקסט, *ללא קשר לידע חיצוני*
  9. בניית קשרים בתוך המערכת מביא לכך שפירושו בוקע ועולה מעצמה, ואינו דומה לקביעת פירוש מבחוץ





חומר ואנרגיה

חומר ואנרגיה הם שני עולמות

אנרגיה מוגדרת כיכולת לעשות עבודה 
חומר יש לה חוקים כמו כוח המשיכה
אין חוקי עולם החומר נוהגים בעולם האנרגיה 
המושגים כלל לא קיימים. 

יש רצון לראות בהבדלים של חומר ואנרגיה הבדל כמותי. ככל שהטמפרטורה עולה החומר עולה מדרגה. ממוצק לנוזל לגז לפלזמא.  ופלזמה היא אנרגיה והיא רק שלב רביעי בעליית החומר 

אבל אני לא רואה אנרגיה באותם מימדים של חומר. יש הבדל איכותי