- לשיטתי השאלה 'מה פירוש הטקסט?', אינה שאלה טובה, ובמקומה אני ממליץ לשואל 'מהמרחק בין הטקסט לפירושו?'
- אפשר למדוד את המרחק על ידי מדידת *כמות* הפירושים האפשריים. ככל שיש יותר פירושים אפשריים, הפירוש הניתן היא רק אחד מהרבה, ולכן רחוקה היא מהטקסט.
- קיים שני שלבים בתהליך יצירת פירוש לטקסט, א) לימוד הטקסט ב) ופירוש הטקסט.
- לימוד הוא תהליך של בניית מודל. פירוש היא תהליך של קלסיפיקציה (התלוי בידע חיצוני לטקסט), ואינה חלק מהלימוד.
- בהינתן סט של מודלים, ובהנחה שניתן לשחזר את הטקסט במלואה מכל מודל בסט, המודל עם כמות האינפורמציה הגדולה ביותר (ביחס לגודלה של המודל), היא המודל הטובה ביותר.
- מודל טוב עם הרבה אינפורמציה מצמצם כמות הפירושים האפשריים, ומגדירה מרחק יחסי קטן בין הטקסט לפירושו.
- לימוד, בניית מודל, היא תהליך של יצירת אינפורמציה על ידי הלומד.
- יצירת אינפורמציה (לימוד) נעשה על ידי יצירת קשרים בתוך הטקסט, *ללא קשר לידע חיצוני*
- בניית קשרים בתוך המערכת מביא לכך שפירושו בוקע ועולה מעצמה, ואינו דומה לקביעת פירוש מבחוץ
Monday, June 29, 2015
נתונים ידע לימוד מודל אינפורמציה משמעות
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment